Tu la pasal

Monday, July 23, 2007

Form 1 '94 said...

Setelah sekian kalinya aku dah tak update blog aku sehinggalah ke saat ini apabila aku terpanggil untuk write-up something. Ada satu comment yang aku terjumpa dalam blog epit "mouthful of air" yang begitu mencuit hati dan tersentuh. the first thing lepas aku baca comment ni, aku rasa agaklah bersalah, namun setelah aku baca kali kedua, then baru aku perasan..... mana ada aku duty dengan epit masa kat koleq dulu... seingat aku champ saja duty partner aku.... rupanya ada conpiracy nak drop my water face ni.... kepada para pengunjung, enjoy reading kisah dibawah....

Form 1 '94 said...

Aku tengah usha website mcoba, terjumpa blog 9094 dan seterusnya membawa aku ke blog ni.I just wanna share a story about owner blog ni,Sdr Hafiznizam.Yes,do you remember the way we spelt “Sdr” dekat blackboard (pastu tukar whiteboard) kat kelas masa kat koleq dulu? Prefect on duty: Sdr Hafiznizam dan Sdr Nadzrie.Ini adalah kombinasi yg paling tak digemari oleh kami, budak² Form 1 ’94. The kids will be like “Damn, Fect Epit n Fect Nadzrie, ni yg aku malas nak ada kat kelas ni!” Asal datang rounding kelas je, mesti ada je yang tak kena.Semua org pressure kalau dua org ni ada.

Ada this one time kat kelas 1D, kat board tuh we spelt the name wrong i.e. dengan menjarakkan Hafiz dan Nizam, so jadi Sdr Hafiz Nizam.Sah-sah laa fect epit marah.Sebelum tu ada yang gatal² tulis Sdr Hafiz bin Nizam.Nasib baik ada org betulkan.Well,fect epit is less fierce compared to fect nadzrie.Ada ke patut fect nadzri calit tangan dia kat lantai simen kelas and tunjuk kat kitorang tangan dia berdebu.Memang laa ada debu kat lantai, lain laa kalo lantai tu marble or tile or semua org bukak kasut dlm kelas.Menyumpah seranah semua org.

Dah laa pakai songkok lipat, hahaha!The way dia pakai was kinda unique.Songkok lipat tu boleh jadi mcm topi pengakap.Sampai ada yg tiru and eventually kena marah dgn fect prep school. Fect nadzrie main hoki, fect epit main ragbi.Fect epit ada windbreaker yg dipakai oleh team all blacks ’94.Ada satu prep mlm dia pakai kain pelikat dgn windbreaker je, without any baju melayu underneath it.Kantoi dgn form 1.Elok laa tu, kepimpinan melalui teladan.

By kitorg form 5, ada yg tiru.Hahaha.Seriously epit, you alright lah. Kitorang bukannya ada dendam ke apa. We cool. Biasa laa kalo dah jadi prefect mesti tegas.Maybe Mpro je kot yg terlebih tegas dan digeruni.Heheh! One of us even came up with a song about Mpro masa 94 dulu. It goes a little something like this…

“Alamak apa dah jadi,Aku tertendang Fect Nadzrie,
Nasib baik aku lariKalau tak kena DC”

Peace Epit, congratulations for being a father of two, good luck in life …I’m out!

p/s: Fect Nadzrie, jgn marah eh?

I just wanna say thanks for this comment because it really make my day.... hahahahaha... tu la pasal.....

Labels: