Tu la pasal

Thursday, May 25, 2006

Currently listening to...


Boleh tahan aku ni... sekali dengar 2 album.... aku pun tak tau apasal aku beli these 2 albums especially Pearl Jam.... this is my first Pearl Jam album... at least Red Hot tu kira second one after Californiacation (tu pun cetak rompak.... masa tu masih menyokong industri cetak rompak... but now no more)....

Pearl Jam not bad la... sedap gak lagu diaorang... layan laa... susah gak nak compare dengan album sebelum ni sebab tak pernah dengar album except lagu Jeremy dengan ada lagi satu lagu aku tak ingat... tu pun masa kat koleq dulu.... Aku beli album kali ni pun sebab tengok cover dia lawa.... simple dan tak serabut.... not disappointing album....

Red Hot Chili Peppers (RHCP)... pun best gak... ada 2 disc with a total of 28 songs.... setelah aku belek rak CD aku, baru lah aku sedar that this is my first RHCP studio album yang original.... aku dah ada dua collection, satu Californiacation (tak ori) and satu lagi Best of (ori).... Gaya macam minta gila tapi tak jugak rupanya.... but anyway i enjoy listening to RHCP Stadium Arcadium album ni especially disc 2.... power wa cakap lu....

TQ mr black estetika for the info and the pics... kalau tak tak tau gak RHCP keluar album baru.... and last but not least, TQ taiko kedai CD kat mahkota parade yang sentiasa accept credit card.... ikutilah perbualan aku dgn toiko kedai tersebut....

taiko kedai:"taiko, mau angkat pearl jam baru ka?"

aku:"best ke?"

taiko kedai:"musti best la taiko... pearl jam maa"

aku:" hmmm... ok..ok..lah... try test la tengok... itu red hot pun kasi angkat sekali"

taiko cashier:" wei taiko... lu angkat english album maaa... selalu lu angkat itu indon punya album"

aku:" alo kawan... slow sikit la cakap... lu bikin malu sama i maa... alahhh... skali skala maa mua dengar english punya album"

ada ka patut dia dah chop muka aku asyik beli album indon je... tak patut... tu la pasal